NÁŠ PŘÍBĚH

 Åre, horská vesnice ve švédské provincii Jämtland, 1986.

 Jednoho dne se tři talentovaní lyžaři setkali, aby si popovídali o svých zájmech a zkušenostech. Za prvé je zajímalo, proč nikdo nevyrobil takové oblečení, jaké by chtěli nosit. Oblečení, které spojuje všynikající funkčnost s jednoduchým, stylovým designem - ani příliš výrazné, ani nudné. Za druhé hledali způsob, jak pobývat déle a častěji v lyžařském středisku v malé horské vesnici Åre, nacházející se v srdci švédských hor, které všichni tak milovali.

 Tito tři lyžaři tvořili vynikající skupinu lidí, která hledala odpovědi na své otázky. Stefan Engström byl světově známým akrobatickým lyžařem a vítězem několika světových pohárů. Peter Blom byl šéfredaktorem největšího lyžařského časopisu v zemi. Christer Mårtensson byl uměleckým ředitelem a designérem. Zanedlouho se k nim připojila i čtvrtá osoba, a to bývalý alpský lyžař a prodejce lyží Jonas Ottosson.

 Ukázalo se, že odpovědí na obě tyto otázky byla značka Peak Performance. Jejich ambice původně nepřekračovaly produkci oblečení pro vlastní potřebu a také pro potřebu svých přátel - v dostatečném množství, které je mohlo živit. Svět chtěl ovšem víc. Na konci osmdesátých let byli lidé unaveni extravagancí a povrchností. Všichni prahli po kvalitě. Flanelová košile odpovídala potřebám spíš, než neon a třpyt. Grunge vystřídal hudební syntezátory a Peak Performance nahradil řadu výrazných značek na zasněžených svazích.

 Lidé z Åre jsou samozřejmě hrdí na značku, která si vybudovala globální pověst. Místní obyvatelé jsou však skeptičtí vůči těm, kteří se chtějí chlubit nebo předvádět. Musíte prokázat svou hodnotu jak na svazích, tak na peřejích, na kole, v práci nebo i během vyprávění příběhů za soumraku u ohně. A pokud to zvládnete ve stylu, dostanete uznání.

PeakHouse_cropped.jpg

 

1986-1990

Vraťme se v čase a to do roku 1986. Do kin přichází filmy “Platoon” a “The Color of Money”. Píseň “We are the world” získává všechny ceny Grammy a Jan Hammer píše píseň pro Miami Vice. Diego Maradona přivedl Argentinu k vítězství mistrovství světa ve fotbale, Boris Becker porazil Ivana Lendla ve finále Wimbledonu a Ingemar Stenmark vyhrál svůj osmdesátý druhý závod na světovém poháru.

 Ve stejném roce zažil malý švédský resort obrovský boom. Rok 1986 byl rokem, kdy to všechno začalo. Byl tam opravdu každý. Někteří nejspíš ani nevěděli proč tam vlastně jsou. Stoupali do kopce do baru a na diskotéku. Jiní šli vlastní cestou. Bylo to v zimě roku 1986, kdy byla značka Peak Performance založena skupinou neznámých lyžařských nadšenců, kteří se právě vrátili ze Sun Valley v Idaho.

Každý, kdo navštívil Åre, ví, že dobýt sjezdovky není jedinou výzvou této oblasti. Åre je úžasné místo, počasí je však opravdu nepředvídatelné. Odolat chladu, tmě a někdy i nedostatku sněhu vyžaduje trpělivost, tvrdohlavost a skutečnou vášeň pro lyžování.

 Od samého začátku se naše podnikání utvářelo tím, co jsme my sami považovali za důležité. Nejdůležitější je vytvořit správný design a najít ideální technická řešení. A tato strategie fungovala, stejně jako dnes, nad všechna očekávání. První objednávky z našeho katalogu přehltily malou poštu ve městě natolik, že musela přijmout více personálu, jen aby udržela krok. Během prvních let trvala většina věcí déle, než bylo třeba. Koneckonců, Peak Performance byla společnost založená lyžaři, tedy lidmi, kteří více než cokoliv jiného chtěli lyžovat. Člověk v dokonalé harmonii s přírodou, tak zní naše moto. Některé dny jsme nezvedali telefony a neotevírali poštu - naši zaměstnanci přicházeli s nápady, když jezdili na lyžařském vleku až na vrchol nejvyššího vrcholu Åre.

 Každý, komu se podařilo najít naši malou kancelář v Åre, se často setkal s nápisem na předních dveřích: “Šli jsme lyžovat". Noci jsme v našem skromném sídle trávili navrhováním nového oblečení, prací na nových katalogových náčrtech a balením objednávek. Bylo to skvělé. A časem se to ještě zlepšilo.

1986_1990_Large.jpg

 

1991-1995

Åre se nachází ve švédské provincii Jämtland. Poštovní směrovací číslo je 830 13. Existuje jen jedna vesnice Åre. Ve skutečnosti však existuje několik míst, jako které jsou jí podobné. Cortina, Chamonix, Vail, Aspen, Verbier, Zermatt a St Moritz.

 Všechna lyžařská střediska se stejným nádechem exkluzivity a tradice jako Åre. Spojuje je stejná vášeň a hodnoty. To bylo našim cílem od samého začátku. Vyvěsit svou značku před lyžařský obchod v jednom z těchto historických evropských a amerických středisek co nejdřív. Ukázalo se, že to není tak snadné. Nebyla to ta nejprogresivnější místa. Byla sice rozsáhlá a jedinečná, ale zůstávala věrná své dlouhé historii. Obchody a jejich umístění jsou často předávána z generace na generaci. Přijmout k sobě gang Skandinávců v nových stylových bundách nebylo zrovna součástí jejich plánu.

 Dalo by se říct, že Peak stál na temné sjezdovce plné překážek. Dokonalá výzva. Takové my máme rádi. Poté, co někteří z místních šli lyžovat s naším finančním ředitelem, věci se začaly konečně rozvíjet. Neuvědomili si však, že náš expert přes čísla je bývalým švédským freestyle šampiónem. Nebo že náš manažer prodeje se zúčastnil závodů “mogul” na olympijských hrách. A že další z našich zakladatelů získal řadu ocenění na světových závodech. Byli velice překvapeni. Když místní hvězdy doprovázely tyto prodejce oblečení na vrchol hory, aby je mohli něco naučit, zjistili, že tihle kluci to opravdu nepotřebují.

 Ze směrovacího čísla 830 13 až na samotný vrchol. Prvotřídní oblečení pro skutečné lyžaře.

1991_1995_large.jpg

 

1996-2000

Během deseti let od svého vývoje se Peak Performance stala velkou společností. Dobře známou, zavedenou, hodně oceněnou i úspěšnou. Stala se společností, která neustále inovuje.

 Viděli jste někdy hejno ryb? Plave zleva doprava. Nahoru a dolů, nikdy se nezastaví. Drží spolu navzdory, nebo snad kvůli jejich obrovskému počtu. Jako velká energetická síla. Peak Performace se stal právě takovým. Stal se hnutím, jednotnou září, obrovskou sílou se silnými jednotlivci, kteří směřují ke stejnému cíli, aniž by byli příliš předvídatelní.

 Když Peak Performance sfoukl svíčky na dortu během svého 10. výročí, společnost byla silnější než kdykoli jindy. Pokračovali jsme v růstu a cíle společnosti byly doladěny. Síla každého zaměstnance byla enormní. Motor zvyšoval otáčky a rychlost stále stoupala. Zásluhy se stále hromadily.

 Nové obchody, debut na akciovém trhu, vítězství Whitbread s EF jachtou, uvedení značky v Japonsku, tvídové košile a sportovní bundy, třívrstvé bundy Gore-Tex®, nová kancelář, rostoucí cena akcií, sponzorské smlouvy, jeden veletrh za druhým a také více zaměstnanců. Světla na naší centrále ve Stockholmu nikdy nezhasnou. Tam je vždy někdo, když je třeba na něčem pracovat. Jako například na našem firemním večírku.

 Marketingové oddělení vytvořilo frázi “The Great Outdoors”. Charakterizace značky lyží, která by mohla zahrnovat ještě mnohem víc. Outdoorové zážitky, extrémní sporty, divočina, trénink. Touha být venku víc než uvnitř. To je Peak Performance. V našem designovém ateliéru, který je zároveň laboratoří, kde byly vyvinuty nové technické výrobky, našel náš přepracovaný designový šéf čas na vytvoření značky s názvem “The Great Indoors”. Stále však dokázal lyžovat více než 60 a surfovat 25 dní v roce. Během čehož samozřejmě nosil nové oblečení Peak Performance. Nebyl jediný.

1996_2000_large.jpg

 

2001-2005

Fredrik Jacobsson, Helen Alfredsson, Suzann Pettersen a další. Není to špatný golfový tým. Robin Olsson, Stina Jakobsson, Henrik Windstedt & Co: Lyžařský tým Peak Performance se skládal ze špičkových lyžařů, kteří přitahovali vzrušení a respekt všude, kde se rozhodli soutěžit.

 Peak Performance stále rostl a to každým možným způsobem. Šlo o mnohem víc než jen o nášivku na bundě. Vždy šlo o mnohem víc. Pro nás to byla a stále je životní kultura. Nezáleží na tom, zda jde o to nejlepší v golfu nebo jízdě na koni.

Peak Performance vstoupil do nového století s 2,000 novými nápady. Některé z nich už byly realizovány. Spustili jsme nový vlajkový obchod - velký obchod Peak Performance v centru Stockholmu. Nemluvě o nových prodejnách v Düsseldorfu a Dubaji.

Rozšířili jsme naši sbírku, objevili nové funkční materiály pro běh a vyvinuli novou kolekci na cvičení. Na svá horská kola jsme nasedli v novém oblečení a věděli jsme, že ještě nejsme na vrcholu.

 Právě jsme totiž začínali.

2001_2005_large.jpg

 

2006-2013

Láska ke sportu. Láska k přírodě. Naše hlavní zásady jsou dnes stejné jako před třiceti lety.

Třicet let s Peak Performance uteklo jako voda. A když se nebráníme tomu se čas od času ohlédnout přes své rameno, uvědomíme si, jak neuvěřitelně rychle běží čas.

 Ano, čas utíká rychleji, když se bavíte. Vidíme to jako včera, kdy jsme dostali první nápad. Tehdy jsme se rozhodli změnit pravidla lyžařského oblečení. Vidíme to jako včera, kdy jsme stáli u našeho kreslicího stolu v Åre a navrhovali sen, který se měl stát skutečností.

 Za tu dobu se toho změnilo opravdu málo. Změnila se strukura společnosti a byl zaveden nový obchodní systém, pozice se obsadili novými lidmi a technologie se dále rozvíjí.

Peak Performance byla malou značkou z garáže, která se stala velkým leaderem na trhu sportovního oblečení.

Náš základ je ovšem stejný. Naše láska ke sportu a přírodě. Není tam co změnit.

Náš pohled směřuje do budoucnosti.

2006_2011_large.jpg

 

2014-2017

Tři desetiletí od našeho začátku a expandovali jsme do řady různých aktivit. Golf, lyžování, trénink, běh a volnočasová kolekce silně spojená s našimi kořeny v lyžařských střediscích. Jaké jsou naše další plány?

Odpověď byla přímo v Peak Perfomance. Naše životy jsou stále rychlejší a závisí na nalezení inteligentních řešení. Být aktivní je pro nás víc než jen sport, víc než hobby nebo způsob, jak si užít volný čas. Je to způsob, kterým pracujeme, cestujeme a uvolňujeme se, sami i mezi přáteli. Jako profesionálové, jako lyžaři, golfisté, běžci, kreativci a jako dobrodruzi - je to náš každodenní život.

Začali jsme přehodnocovat, jakým způsobem sloužit všem aspektům moderního života. Bezproblémově propojíme naše know-how o funkčnosti a kvalitě s moderním designem. Oblečení pro každodenní nošení v městském prostředí. Samozřejmě nikdy nezapomeneme na naše kořeny na svahu a vášnivě pokračujeme v přípravě toho nejlepšího lyžařského vybavení, vždy společně s profesionálními lyžaři.

Koneckonců nám jde o svobodu. Chceme být schopni vytěžit maximum z každé příležitosti, být si vědomi toho, že jsme vždy připraveni na cokoliv. Ze sjezdovky do ulic, z kola do baru, z práce na trénink - to je Peak Performance.