Åre, horská vesnice ve švédské provincii Jämtland, 1986.

Jednoho dne se tři talentovaní lyžaři setkali, aby si popovídali o svých zájmech a zkušenostech. Za prvé je zajímalo, proč nikdo nevyrobil takové oblečení, jaké by chtěli nosit. Oblečení, které spojuje vynikající funkčnost s jednoduchým, stylovým designem - ani příliš výrazné, ani nudné. Za druhé hledali způsob, jak pobývat déle a častěji v lyžařském středisku v malé horské vesnici Åre, nacházející se v srdci švédských hor, které všichni tak milovali. 

Tito tři lyžaři tvořili skupinu lidí, která hledala odpovědi na své otázky. Stefan Engström byl světově známým akrobatickým lyžařem a vítězem několika světových pohárů. Peter Blom byl šéfredaktorem největšího lyžařského časopisu v zemi. Christer Mårtensson byl uměleckým ředitelem a designérem. Zanedlouho se k nim připojila i čtvrtá osoba, a to bývalý alpský lyžař a prodejce lyží Jonas Ottosson.

Ukázalo se, že odpovědí na obě tyto otázky byla značka Peak Performance. Jejich ambice původně nepřekračovaly produkci oblečení pro vlastní potřebu a také pro potřebu svých přátel - v dostatečném množství, které je mohlo živit. Svět chtěl ovšem víc. Na konci osmdesátých let byli lidé unaveni extravagancí a povrchností. Všichni prahli po kvalitě. Flanelová košile odpovídala potřebám spíš, než neon a třpyt. Grunge vystřídal hudební syntezátory a Peak Performance nahradil řadu výrazných značek na zasněžených svazích.

Lidé z Åre jsou samozřejmě hrdí na značku, která si vybudovala globální pověst. Místní obyvatelé jsou však skeptičtí vůči těm, kteří se chtějí chlubit nebo předvádět. Musíte prokázat svou hodnotu jak na svazích, tak na peřejích, na kole, v práci nebo i během vyprávění příběhů za soumraku u ohně. A pokud to zvládnete ve stylu, dostanete uznání.

1986-1990

Vraťme se v čase a to do roku 1986. Do kin přichází filmy “Platoon” a “The Color of Money”. Píseň “We are the world” získává všechny ceny Grammy a Jan Hammer píše píseň pro Miami Vice. Diego Maradona přivedl Argentinu k vítězství mistrovství světa ve fotbale, Boris Becker porazil Ivana Lendla ve finále Wimbledonu a Ingemar Stenmark vyhrál svůj osmdesátý druhý závod na světovém poháru.

Ve stejném roce zažil malý švédský resort obrovský boom. Rok 1986 byl rokem, kdy to všechno začalo. Byl tam opravdu každý. Někteří nejspíš ani nevěděli proč tam vlastně jsou. Stoupali do kopce do baru a na diskotéku. Jiní šli vlastní cestou. Bylo to v zimě roku 1986, kdy byla značka Peak Performance založena skupinou neznámých lyžařských nadšenců, kteří se právě vrátili ze Sun Valley v Idaho.

Každý, kdo navštívil Åre, ví, že dobýt sjezdovky není jedinou výzvou této oblasti. Åre je úžasné místo, počasí je však opravdu nepředvídatelné. Odolat chladu, tmě a někdy i nedostatku sněhu vyžaduje trpělivost, tvrdohlavost a skutečnou vášeň pro lyžování.

Od samého začátku se naše podnikání utvářelo tím, co jsme my sami považovali za důležité. Nejdůležitější je vytvořit správný design a najít ideální technická řešení. A tato strategie fungovala, stejně jako dnes, nad všechna očekávání. První objednávky z našeho katalogu přehltily malou poštu ve městě natolik, že musela přijmout více personálu, jen aby udržela krok. Během prvních let trvala většina věcí déle, než bylo třeba. Koneckonců, Peak Performance byla společnost založená lyžaři, tedy lidmi, kteří více než cokoliv jiného chtěli lyžovat. Člověk v dokonalé harmonii s přírodou, tak zní naše moto. Některé dny jsme nezvedali telefony a neotevírali poštu - naši zaměstnanci přicházeli s nápady, když jezdili na lyžařském vleku až na vrchol nejvyššího vrcholu Åre.

1991-1995

Každý, komu se podařilo najít naši malou kancelář v Åre, se často setkal s nápisem na předních dveřích: “Šli jsme lyžovat". Noci jsme v našem skromném sídle trávili navrhováním nového oblečení, prací na nových katalogových náčrtech a balením objednávek. Bylo to skvělé. A časem se to ještě zlepšilo. 

1996-2000

Vzpomínáte na logo s motivem peří? Možná na první pohled indiánské, ale na druhý detailní naprosto výstižné. Kvalita a funkční schopnosti peří byli jedním z našich stavebních kamenů. 

2001-2005

Nové milénium si žádalo nové přístupy. Už zdaleka se nejedná jen o malou partu nadšenců, značka dobývá okolní svět a nadšenců, které v ní tráví své zimní zážitky, je víc a víc. Značka vznikla v přírodě, do přírody a na přírodu, kterou tak miluje, myslí i při vývoji svých produktů a materiálů. 

2006-2013

Ucelené kolekce pro muže i ženy, vlastně celé rodiny jsou testovány v přirozených podmínkách a těmi nejlepšími freeridery. I pro je na ně takový spoleh, když jste na svahu, ale i mimo něj. 

2014-2020

Švedská značka Peak Performance už zdaleka není jen značkou pro milovníky pro prašanu. Je jí přes 30 let a dobyla naše srdce. Souzníme s přírodou, ale užíváme si i aktivní život ve městě. Není nám jedno, jak je s přírodou zacházeno. Chceme mít jednoduše oblečení, které podtrhuje naši osobnost a smýšlení. V zimě rádi lyžujeme, v létě třeba jezdíme na kole nebo hrajeme golf, běh a výlety do hor jsou naší celoroční aktivitou. Jste v tom s námi?